10 November 2020

PENUTUPAN SEKOLAH 2.0

 Salam sejahtera dan salam Sinergi,

Selaras dengan pengumuman Menteri Kanan (Pendidikan), YAB Dr Radzi Jidin berhubungn dengan penutupan semua institusi pendidikan rendah, menengah dan tertiari bagi semua negeri di Malaysia akibat penularan semula COVID-19. Pengarah Pendidikan Negeri telah mengarahkan semua sekolah ditutup mulai 9 November 2020 sehingga 20 Januari 2021.

Justeru itu semua sesi pembelajaran bersemuka adalah dibatalkan. Walau bagaimanapun, sesi pembelajaran dalam talian akan terus digunakan bagi memastikan pembelajaran murid-murid tidak terganggu. Pihak sekolah telah mengeluarkan jadual pembelajaran tersebut. Guru mata pelajaran akan memuat naik bahan-bahan pembelajaran ke dalam grup kelas anak-anak tuan puan.

Pentadbiran sekolah berharap murid-murid serta ibu bapa dapat menggunakan kaedah pembelajaran secara maya ini untuk mengulangkaji mata pelajaran sekolah. Perkembangan baharu mengenai pembelajaran secara maya ini akan dibuat dari masa ke masa. 

Pihak sekolah befrharap semua murid dapat menjaga keselamatan dan kesihatan diri semasa perintah kawalan pergerakan ini. Sekian.